Strategian toteuttaminen 2015
Vuonna 2015 strategian painopisteitä toteutettiin seuraavasti:
Tarjonnan ja omistajan arvon kasvattaminen
- Rakenteilla oli 1 189 asuntoa.
- Bruttoinvestoinnit olivat 235,0 M€. Kiinteistö- ja asuntokannan korjaukset olivat 92,3 M€.
- Operatiivinen tehokkuus parani.
- Realisoinnit toteutuivat suunnitelman mukaan.
- IFRS-raportointi käynnistyi vuoden 2015 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.
- VVO-konserni julkisti keskittyvänsä tulevaisuudessa markkinaehtoiseen toimintaan ja kertoi 8 631 vuokranmääritykseltään omakustannusperusteisen ARA-vuokra-asunnon siirtymisestä Y-Asunnoille.
Vuokra-asumisen parhaat ratkaisut ja asiakaskokemus
- Lumo kotinyt.fi -asuntovuokraamo antoi asiakkaalle vallan valita haluamansa vuokra-asunnon, tehdä vuokrasopimuksen verkossa ja muuttaa vaikka heti.
- Lumo-palvelukonseptit laajenivat: muun muassa yhteiskäyttöauto tuli useille paikkakunnille.
- Sähköiset palvelut asiakkaalle lisääntyivät, ja esimerkiksi autopaikkojen varaus tuli mahdolliseksi verkossa.
- Lähes 90 prosenttia asiakkaista on valmis suosittelemaan VVO-konsernia vuokranantajana.
Kestävä toiminta sekä tehokkaat toimintamallit
- Asumisneuvonta laajeni valtakunnalliseksi.
- Kilpailutukset saivat aikaan volyymietuja.
- Energiaa käytettiin viisaasti asumisviihtyvyydestä tinkimättä.
- Osana ilmastoystävällisten asumisen ratkaisujen kehittämistä VVO-yhtymä Oyj liittyi jäseneksi Climate Leadership Counciliin.
Vuokra-asumisen suunnannäyttäjä
- VVO-konserni julkaisi asuntopoliittiset teesinsä.
- Asumisen innovatiiviset Lumo-palvelut kehittyivät edelleen, ja Lumo kotinyt.fi toi asiakkaille täysin uuden palvelukonseptin.
Osaava ja houkutteleva yritys
- Henkilöstötyytyväisyys oli korkealla tasolla.
- Konserni menestyi Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja sai Suomen innostavin työpaikka -tunnustuksen.
- Konserni osallistui ensimmäistä kertaa Great Place to Work -tutkimukseen ja johtamiskäytäntöjen auditointiin.